Název: Name: | T-34/85 | T-34/85 |
Originální název: Original Name: | Т-34/85 | |
Kategorie: Category: | střední tank | medium tank |
Výrobce: Producer: | DD.01.1944-DD.MM.1946 Státní svazový závod č. 112 Rudé Sormovo, Gorkij DD.03.1944-DD.MM.1946 Státní svazový závod č. 183 Kominterny, Nižnij Tagil DD.06.1944-DD.MM.1946 Omský státní závod č. 174 K. E. Vorošilova, Omsk | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1944-DD.MM.1946 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 25914: Gorkij: 7488 Nižnij Tagil: 14432 Omsk: 3994 Produkce v ČSSR zde/Czechoslovakian production here Produkce v Polsku zde/Polish production here | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 5 | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Bojová hmotnost: Combat Weight: | 32000 kg | 70548 lb |
Délka s kanónem dopředu: Length with Gun Forward: | 8100 mm | 26 ft 6 ⅞ in |
Délka korby: Hull Length: | 6100 mm | 20 ft ⅛ in |
Celková šířka: Overall Width: | 3000 mm | 9 ft 10 ⅛ in |
Celková výška: Overall Height: | 2700 mm | 8 ft 10 ¼ in |
Světlá výška: Ground Clearance: | 400 mm | 1 ft 3 ¾ in |
Šířka pásu: Track Width: | 500 mm | 1 ft 7 ¾ in |
Měrný tlak: Ground Pressure: | 0,0824 MPa | 11.95 psi |
Pancéřování: Armour: | Korba: - čelní - 45 mm, 60° - boční - 45 mm, 40° - zadní - 45 mm, 45° - horní - 20 mm - spodní - 20 mm Věž: - čelní - 90 mm - boční - 75 mm, 20° - zadní - 52 mm, 10° - horní - 20 mm | Hull: - front - 31.77 in, 60° - sides - 31.77 in, 40° - rear - 31.77 in, 45° - top - 0.79 in - bottom - 0.79 in Turret: - front - 3.54 in - sides - 2.95 in, 20° - rear - 2.05 in, 10° - top - 0.79 in |
Pohon: Propulsion: | ||
Typ: Type: | V-2-34 nebo V-2-34M - vidlicový, čtyřtaktní, vznětový s přímým vstřikováním a kapalinovým chlazením - počet válců: 12 - maximální kroutící moment: 2 200 Nm při 1 200 ot/min - chladící kapalina: - v letním období: voda - v zimním období: nízkotuhnoucí směs - spouštění motoru: elektrické (pomocné spouštění vzduchem) - objem chladící soustavy: 107 l - objem mazací soustavy: 85 l / 60 l | V-2-34 or V-2-34M - V-type, four-stroke, diesel with direct injection, water cooled - number of cylinders: 12 - maximum torque: 1622.6 lb.ft at 1 200 rpm - cooling liquid: - summer: water - winter: slow-setting mixture - engine starting: electrical (auxiliary air starting) - cooling liquid volume: 23,5 Imp gal - lubricating system volume: 18,7 Imp gal / 13,2 Imp gal |
Výkon: Power: | 367.75 kW při 1800 ot/min | 493.2 bhp at 1800 rpm |
Převodové ústrojí: Transmission: | - počet převodových stupňů: 5+1 - ovládání: mechanické | - number of gears: 5+1 - control: mechanical |
Výkony: Performance: | ||
Rychlost na silnici: Road Speed: | 501) km/h | 311) mph |
Rychlost v terénu: Cross-country Speed: | 202) km/h | 122) mph |
Jízdní dosah po silnici: Cruising Range on Road: | 4203) km | 2613) mi |
Jízdní dosah v terénu: Cross-country Cruising Range: | 2704) km | 1684) mi |
Překonávání překážek: Obstacles Crossing: | ||
Svah: Gradient: | 30 ° | 67 % |
Boční náklon: Side Slope: | 30 ° | 67 % |
Překročivost: Trench Crossing: | 2,7 m | 106 in |
Výstupnost: Vertical Obstacle: | 0,8 m | 31 in |
Brodivost: Fording Depth: | 1,45) m | 55 in5) |
Výzbroj: Armament: | ||
Hlavní: Main: | 85mm kanón D-5T nebo ZiS-S-53 - náboje pro kanón: 56 (nebo 60) kusů - maximální rychlost střelby z místa: 8 ran/min - maximální dostřel: 14 000 m - mířená střelba do vzdálenosti: 7 000 m | 85mm gun D-5T or ZiS-S-53 - ammunition: 56 (or 60) rounds - maximum rate of fire at standing: 8 rpm - maximum range: 8,7 mi - aimed shooting up to: 4,35 mi |
Vedlejší: Secondary: | spřažený kulomet DTM - ráže: 7,62 mm - maximální dálka mířené střelby: 1500 m spodní kulomet DTM (se zaměřovačem PPU-8-T) - ráže: 7,62 mm - maximální dálka mířené střelby: 1500 m - náboje pro oba kulomety: 1890 kusů | DTM coaxial machine gun - calibre: 7,62 mm - maximum range of aimed shooting: 0,93 mi DTM (with PPU-8-T gunsight) lower machine gun - calibre: 7,62 mm - maximum range of aimed shooting: 0,93 mi - ammunition for both machine guns: 1890 rounds |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 1) maximální, 30 km/h průměrná 2) průměrná na polních cestách 3) bez přídavných sudů 4) bez přídavných sudů 5) bez přípravy; 3,5 m s přípravou, maximální šířka vodní překážky: 300 m norma spotřeby paliva: - letní: 250 l/100 km - zimní: 290 l/100 km spotřeba paliva: - na silnici: 160 l/100 km - v terénu: 230 l/100 km ochrana proti ZHN: - žádná zadýmovací zařízení: - vezené dýmovnice MDŠ, elektrické odpalování z vozidla, jednorázové použití - napětí v elektrické síti vozidla: 24 V objem všech palivových nádrží: 815 l - objem 8 vnitřních nádrží: 545 l - objem 3 vnějších přídavných palivových nádrží: 270 l Normy provozu: - kontrolní prohlídka: při zastávkách, při přestávkách v bojové činnosti nebo podle potřeby - základní ošetření: po 150 až 200 km - technické ošetření (TO): - TO č. 1: po 500 až 600 km - TO č. 2: po 1000 až 1200 km - střední oprava: po 3000 km - generální oprava: po 6000 km Doba výměny hlavních skupin: - motor: 39,3 h - převodovka: 22,8 h - hlavní spojka: 21,6 h - směrová spojka: 23,6 h - kolejový pás: 2,6 h - pojezdné kolo: 2,5 h - vahadlo předního pojezd. kola: 4,4 h - vahadlo 2. až 5. pojezd. kola: 3,2 h - hnací kolo: 3,3 h - napínací kolo: 3,7 h - výstředník s napínacím zařízením: 4,8 h - kanón: 9,8 h - věž: 5,9 h | 1) maximum, 19 mph average 2) average on unpaved roads 3) without auxiliary fuel barrels 4) without auxiliary fuel barrels 5) without preparation; 137,8in with preparation, maximum length of water obstacle: 984 ft fuel consumption norm: - summer: 1,13 l/100 km - winter: 0,97 l/100 km fuel consumption: - road: 1,77 l/100 km - off-road: 1,23 l/100 km NBC protection: - none smoke equipment: - on-board MDSh smoke grenades, electrical firing from vehicle - single shot use - nominal voltage: 24 V fuel tanks volume: 179,3 Imp gal - 8 internal tanks volume: 191,9 Imp gal - 3 external tanks volume: 59,4 Imp gal Operational norms: - control inspection: at rests, at rests in combat or according to needs basic maintenance: after 93 to 124 mi - technical maintenance (TM): - TM no. 1: after 311 to 373 mi - TM no. 2: after 621 to 746 mi - medium overhaul: after 1864 mi - general overhaul: after 3728 mi Time for replacement of main groups: - engine: 39,3 h - gearbox: 22,8 h - main clutch: 21,6 h - directional clutch: 23,6 h - track: 2,6 h - travelling wheel: 2,5 h - front travelling wheel rocker arm: 4,4 h - 2nd to 5th travelling wheel rocker arm: 3,2 h - sprocket wheel: 3,3 h - track adjusting wheel: 3,7 h - eccentric with tightening equipment: 4,8 h - cannon: 9,8 h - turret: 5,9 h |
Zdroje: Sources: | Hlavní takticko-technická data tankové a automobiní techniky ČSLA, Naše vojsko 1976 |